Ma

Ahhoz képest, hogy ki sem akartam ma igazán mozdulni, mindezt sikerült megcsinálni:

  • elmentem az ügyvédhez, aláírtuk az egyik tulajjal a papírokat, hogyha holnap reggel bemegy a másik aláírni a papírokat, akkor március 1-től ügyvezető igazgató vagyok egy Kft-ben
  • megebédeltem a Szerájban, rég jártam ott, jó volt
  • elmentem kinyomtatni a holnapi interjúhoz a guide-o, aztán hopp, kinyomtam még egy jó adag K&M kiegészítőt és a Darkening of Mirkwood könyvet is, még úgyis legalább egy hónap, mire kijön és megjön a könyv fizikai formájában
  • most meg itthon vagyok és mielőtt nekikezdenék a munkának, bedobok egy sört.

A legérdekesebb persze kimaradt, mert arról többet akarok. Ez pedig az, hogy ma véget ért a True Detective. Meglepő volt a vége és innentől akárhogy igyekszem, de bizony lehetnek SPOILEREK, szóval ha megnéznéd – márpedig nagyon erősen ajánlom, már csak a színészi játék miatt is – akkor csak óvatosan a tovább olvasással. 

Ez a film a befejezéssel nagyot ütött. Két férfiról szól, az igazi férfibarátságról, ahol bizony néha agyba főbe verné, veri az egyik a másikat. Bajtársiasság, a kozmikus gonosszal szemben, ahol a kozmikus csak túlzás. A film, amiben nincs természetfeletti, csak emberfeletti, mert minden megmagyarázható, de nem is ez a lényeg. A jellemfejlődés gyönyörű, ahonnan a két férfi elindul és ahová megérkeznek. Az egyik megszelídül, a másik reményt kap, mindezt úgy, hogy belenéznek a legmélyebb pokol legfeketébb sarkába is. Más, mint a Twin Peaks, még ha sokan hasonlítják is hozzá. Eleve ugye a mocskos délen játszódik, mocsaras erdők és kihalt ipartelepek közt, központi kérdéssé válik a vallás és a hit, de a filmben mégsem az lesz a válasz – és a gonosz sem onnan ered. A főhősök távol állnak Cooper ügynöktől, sokkal közelebb élnek a démonaikhoz, még ha nem is hétköznapi figurák. Persze Rust Cohle inkább az emberem, valahogy Martin gyengébbnek tűnik, normálisabbnak, még ha nem is az. Vagyis nem jobban, mint bármelyikünk. Rég szerettem sorozatot ennyire, hangulat, zene, színészek, egy szó mint száz, ha kicsit is érdekel benneteket a nyomozós-tesztoszterinos-redneck vonal, tessék megnézni, csak nyolc rész. Persze mindjárt egy WoD kampány ötlete merült fel bennem, de gyorsan elhessegettem. Ilyen játékosok nincsenek.

201d2008412ae1eb_truedetective10.jpg.xxxlarge_2x alexandra-daddario-smiling-true-detective-seeing-things-01-1280x720 bal-hearing-baltimore-echoes-in-hbos-true-dete-001 truedetective03.jpg true-detective-screenshot true-detective-woody-harrelson-michelle-monaghan tumblr_n14erf9Q1W1qebz8vo1_1280

 

4 thoughts on “Ma

  1. Hanna szerint:

    A zenéje két napja nem megy ki a fejemből. Tényleg telitalálat sorozat.

    • zsgothpunk szerint:

      :O Te ilyeneket nézel? :O Benedeknek is meglesz a nihil már idejekorán. 😀 Mondjuk a zenét csak szokja!

      • Hanna szerint:

        Nagyon szeretem a sötét hangulatú, nyomozós sorozatokat, mint pl. a Híd. Ez meg még ráadásul az amerikai délen is játszódik.

  2. zsgothpunk szerint:

    Nem gondoltam volna. Hanna ízlése > sok más lányénál 😀

Vélemény, hozzászólás?

