Ó, te varázslatos női mell

Mi a teendő akkor, amikor a nő harcol (értsd: vitázik) a saját testének szexualizálásáért? Ami nem mindig, de azért meglepően gyakran vezet oda, hogy a nőnek rossz lesz? Hogyan lehet azt megértetni, hogy a szexualitás a világ legegyszerűbb dolga, amit mi emberek a szociális konstruktumainkkal (verbalizált véleményünkkel és a szemüveggel, amin keresztül a világot látjuk egyaránt), illetve megannyi tanult mintával (tudattalanul elsajátítottal éppúgy, mint könyvekben olvasottal és másoktól hallottal, tapasztalttal, nem beszélve a traumákkal) teszünk végtelenül bonyolultá. De pont utóbbiban rejlik a lehetőség, hogy megváltoztassuk. Hogy disztingválni tudjuk a női mell szexuális vagy épp egyéb női dimenziókhoz kapcsolódó mivoltáról. Nem, nem vagyok hajlandó elfogadni azt a gondolatot, hogy a szoptató nő szexuális objektum a melle miatt. Igen, azt gondolom, hogy ha valaki ezt gondolja, az kurvarosszul van behuzalozva. Nem egy árnyalat választja el a pedofiltól vagy az erőszaktevőtől (helló komondor), de meglepően közel van hozzá. Nőként ezt gondolni pedig nem más, mint felmenteni azt, aki így gondolkodik, ami hatványozottan veszélyes.

Tényleg nekem kell férfiként feministának lenni? Nekem kell azt gondolni, hogy az ember (nő és férfi egyaránt) tehesse azt, ami neki jól esik, amíg másokat nem bánt? És itt a bántás alatt nem azt értem, hogy jaj, hát én ezt nem így tanultam, hanem azt, hogy fájdalmat, szégyent okoz, félelmet szít vagy lelki traumát okoz. Egy szoptató nő nem fog semmiféle traumát okozni, ha viszont egy faszkalap megfogja a melled az éjszakai buszon, akárhány éves nő vagy, akkor az igen. Amikor azt mondod, hogy a szoptató nő szexuális objektum, akkor azt mondod, hogy minden nő szexuális objektum. A mélyen dekoltált póló, a melltartó nélkül felvett póló is az. Nem az. Hogyha átöltözöl előttem egy táborban, a strandon vagy csak a ruhaüzletben és véletlenül meglátom a melledet, nem kell félned. Nem fogok megjegyzést tenni, nem fogom este a melleden fantáziálva kiverni. Lehet, hogy meg fogom állapítani, hogy szép vagy épp nem az én ízlésem, de azt megtartom magamnak, mert tisztellek, mint embert.

Igen, néha én is viccelek vele, meg élcelődöm rajta (helló Rabyn a randipólódban), mert úgy érzem, hogy együtt nevetünk. Abban a pillanatban, hogy egy hangyányit is azt érezném, hogy ez a másiknak kellemetlen, zavarja, nem tenném.

Kurvaéletbemár. 😦

Reklámok

14 thoughts on “Ó, te varázslatos női mell

  1. Hanna szerint:

    Ah, köszönöm.

  2. zsgothpunk szerint:

    Jah, és eljutottunk arra a szintre, hogy szoptató nő = pucér női mellek az utcán = lengő pöcs az utcán. Ugyanezzel párhuzamosan a véleményemet tartsd tiszteletben = nem érvelni és vitázni. Komolyan, én szégyellem magam mások mérhetetlen ostobasága miatt.

  3. Orsie szerint:

    te ezt az egeszet kapitalisan felreerted, a barataim pedig ezen ironizaltak. just sayin’.

    • zsgothpunk szerint:

      “ahogy kell. komolyan, ha pasi lennék, ilyenkor tennék valami megjegyzést a csaj cicijére. hátha észrevenné, hogy az etetéshez használt szerve mondjuk mindenki más szemében szexuális funkcióhoz kötődik…” Ezen mit lehet félreérteni? o.O

      “magyarázz, amit akarsz, a 12 évesnek ki fog dudorodni a nadrágja, mert fiziológiai reakció, nem tud még rajta uralkodni (szerintem ezt neked is tanulnod kellett az egyetemen, nem? tongue emoticon ). majd ha 30 lesz és a felesége szoptatja a gyermekét, már nem így fog reagálni. de addig biztosan rá kell arra kényszeríteni, hogy minden alkalommal zavarba jöjjön, kínosan érezze magát az akaratlan erekciója miatt, esetleg még őt szégyenítsék meg, mert egyes anyukák képtelenek disztingválni?” És azon, hogy konkrétan hülyeséget ír, mit lehet félreérteni?

      • Orsie szerint:

        az a hulyeseg h evidencianak vesszuk h semelyik kissrac nem ilyen mikor nem mindenki kap rendes nevelest. az a hulyeseg h nem irhatja le ezt anelkul h ze ne tartanad hulyenek miatta mikor gyerekekkel foglalkozik es o a gyakorlatban latja es tapasztalja azt amirol te elmeletben beszelsz. az a hulyeseg h belemagyarazol olyasmiket amik ott sincsenek. sry.

      • zsgothpunk szerint:

        Sehol nem írtam, hogy minden 12 éves ilyen, sőt. Ti feltételezhetitek, hogy nem láttam 12 évest és csak elméletben beszélek? Mit magyaráztam bele mibe?

  4. Orsie szerint:

    csak azt szajkozod h te miert kezeled jol kozben mintha az nem letezne h de ettol ez meg letezo gond kissracoknal es valid h esetleg emiatt vkinek ez gond. kb lehulyezed akit mereszel zavarni pedig explicite senki se irta h uristen szentsegtores es azon keseregsz h azert mert egyeseket zavarni mer akkor mar mindjart ezek miatt nem lesz a szoptato noknek szabadsaga es alprudseg. wtf ilyet senki se mondott. de kozben tobben is fennakadtak azon h latvanyosan hulyenek nezted oket es ebbol ketten ezt kiforgattak nemi trollsaggal.

    • zsgothpunk szerint:

      Figy, egy praktikus kérdés. Egy tanárnőnek, aki a gyerekekkel foglalkozik az iskolában (tudom, néhanapján elviszi őket kirándulni), hol van lehetősége lépten nyomon “az utca közepén szoptató anyukák hordájával” találkozni, hogyan látja ő azt közben, hogy a 12 éves kölöknek feláll? De most komolyan, próbáld ezt az állítást elfogulatlanul értékelni és értelmezni. Soha nem szoktam az embereket önmagukban hülyének nézni, csak és kizárólag azért, amit leírnak vagy elmondanak nyilvánosan.

      • Orsie szerint:

        hát nekem egyértelmű, neked ezek szerint nem: ez egy kiragadott példa volt, hogy sok kissrác nem tud normálisan viszonyulni a női mellekhez, szexualitáshoz, és most tökmindegy, h milyen a családi háttér, mert elmagyarázták neki és az eszével tudja de a gyakorlat más, vagy nem is olyan a családi vagy a közvetlen szociális háttér. nem csak a szoptatásról van szó hanem arról, hogy ha van egy ilyen kissrác annak a sok egyéb hatás mellett ez egy plusz további ok lehet, h kellemetlenül érezze magát, vagy ne jól kezelje. és mi van ha csak azt nem akarja h a gyerek hangosan kellemetlen megjegyzést egyen mert nem érti? én is marha szókimondó gyerek voltam és megkérdeztem anyámtól hangosan a buszon h a néninek szemben miért van bajusza és anyám majd elsüllyedt, pedig jól neveltek csak még kicsi voltam. van, akinek a női mell az nem csak testrész, van akinek rögtön a szexualitás ugrik be, és nem mindig lehet ezt jól kezelni. ettől még nem azt mondom, hogy ez jó de ez egy folyamat, talán idővel egyre többen megértik, hogy a szex meg a meztelenség természetes, de most azokról van szó az aggályok miatt, akik nem ilyenek. pl fb-on is írtam, ok, h természetes, de próbafülkét is elhúzom mert nem akarom h lássák a kivillanó testrészeim, és nudista strandra sem járok. mert én, meg sokan mások, ezeket úgy gondoljuk, hogy nem valók a kirakatba. a döntés, a cselekvés szabadsága megvan, a véleményé is. és az zavar, h az egész tökre nem erről szólt eredetileg, az zavar, hogy azt érzem, hogy azért mert merem/merjük páran másként gondolni már az az ítélet születik részedről, és mások részéről, hogy ártok/ártunk az anyák szabadságának, és az is zavar, h kurva sok félremagyarázás, belemagyarázás van már ebben az óriási eszkalálódott kommentfolyamban.

  5. insanekismano szerint:

    A diverzitás fantasztikus dolog.
    Különbözőek vagyunk, eltérő háttérrel, élményekkel, értékrenddel.

    Engem személy szerint nem zavar a meztelenség, otthon sem azt tanultam, hogy szégyelnem kéne és szerencsé(m)re a pubertáskor előtt több nyarat is nudistastrandon töltöttünk a családommal. Megtanultam, hogy a meztelenség teljesen természetes állapot, de azt is megtanultam, hogy megvan a helye és az ideje ahol és amikor az természetes.

    Emellett a szexualitással szembeni társadalmi berögződéseket is kifejezetten rühellem. A szexualitást nagyon sokan túl- vagy alulértékelik, pedig nem fontosabb vagy lényegtelenebb, mint az evés, ivás, alvás, salakanyagok ürítése. Mindegyik esetben beteges az, aki túllihegi a kérdést vagy az életét a vágyai köré építi fel és hagyja, hogy domináljanak rajta – viszont hülyének nézzük azt is, aki teljesen elhanyagolja a szükségleteit. Emellett az ember a fejlődése során (jó esetben) megtanul disztingválni és a megfelelő helyen, időben és módon kezelni a természetes szükségleteit. Hiába vagyok éhes, nem zabálok temetésen, vagy csavarom ki az utcán éjszaka a gyrost valaki kezéből. Ugyanígy nem nyúlok be a párom bugyijába a nyílt utcán és nem is erőszakolok meg senkit hazafelé menet.

    Ami a szoptatós anya mellének szexualizálását illeti… hát… érzésem szerint olyan erősen csúsztatsz, hogy helyed lenne a curling bajnokságon. Pedofília? Erőszaktevő? o.O

    Vannak emberek, akik egy cuki nyuszika láttán is csak a tál pörköltet veszik észre, zsemlegombóccal, a tehén pedig négy lábon kószáló hamburger. Ugyanígy vannak emberek, akiknek a női mell az pusztán másodlagos nemi jelleg, oszt’ jónapot.
    Az éretlenséget, a kockakő-szintű egyszerűséget azért még ne tekintsük abberációnak, kérem szépen! Tiszteletlen és nevelendő, de azért vannak ott még árnyalatok bőven.

    Soha nem fogalmaztam volna úgy, hogy engem “bánt” egy nyilvános helyen szoptató anya látványa, de a te definíciód szerint el kell ismernem, hogy így van. Disszonáns, kellemetlen érzést kelt bennem, hogy egy intim, bensőséges aktusba szándékom és akaratom ellenére bele vagyok vonva. Ha kell, ezer meg egy helyen támogatom, hogy a bevásárlóközpontokat, nagyobb vendéglátóipari- és sportlétesítményeket és józan keretek között ki-tudja-még-miket kötelezzék a megfelelő pelenkázó és szoptató helyiségek kialakítására, de baromira nem értek egyet azzal, hogy bárhol és bármikor helye legyen egy amúgy általam is teljesen természetesnek vélt tevékenységnek.

    Nevezhetsz anti-feministának, de akkor sem szeretném, hogy a kultúrált viselkedés és a keretek megteremtése helyett ilyen irányba változzon a társadalmi norma.

    • zsgothpunk szerint:

      A szexualitást témát nem én hoztam fel, én csak ráugrottam. Ugye a diskurzus úgy zajlott, hogy szoptató nő a plázában -» ne csinálja -» miért? -» mert a mell az szex, mindig, azt meg a négy fal között. Na itt akadtam le és jött elő belőlem a feminista. A párhuzam meg lehet, hogy erős, de nem párhuzamnak szántam, hanem egy nagy halom közös jelenség – ha úgy tetszik tengely – elemeiként, ami pedig bizony így van, akár akarjuk, akár nem. A többi kapcsán nagyrészt igazad van, bár a szexualitás mindig is fontosabb volt, mint az evés-ivás-ürítés, már csak azért is, mert az utóbbiak általában adottak, míg az előzőre a társadalom nagy részének még mindig kerülőutakat kell keríteni.

  6. Hanna szerint:

    Oké, akkor a fenti vitában, annak minden elemében, a kiírástól kezdve, cseréljük ki a “szoptató nő” figuráját egy “csókolózó férfipár” figurájára… csak trollkodom, nyugi 🙂

    • insanekismano szerint:

      Ott mindenképp sántít a csere, hogy bármilyen nemű páros (hármas? többes?) “otthona csendes magányában” is tudná folytatni a tevékenységét (ergo smárolni nem létszükséglet), ellenben a szoptatós anyuka nem kénye-kedve szerint dönt, hanem kvázi kényszerhelyzetben van.
      (Amivel mellesleg nem értek egyet, de az érvelési hiba megmutatására magamévá teszem azt a nézőpontot) 🙂

  7. Orsie szerint:

    Hanna, ez jo! Na ok is felolem csinaljak, joguk van de vhogy megse feltetlen jo otlet a tomeg kellos kozepen, mert hatha masokat zavar vagy mert vhol intim. Nem azert pasik, lehetne akar no es ffi is. Szajrapuszi is mas mint a nyilvanos nyelves. Igen ha tokreg nem lattam a pasim valszeg 2 percig nem erdekel a tomeg de aztan arrebbmegyek. De ez csak szvsz. Es nem, felreertes ne essek, ez nem azt jelenti h a 2 helyzet (smarolo pasik es szoptato no) tokegyforma! csak bizonyos szempontbol utobbi is jo pelda ugyanarra a jelensegre. Miki tokjol megfogalmazta, koszi!

Vélemény, hozzászólás?

